Представь себе что ты разговариваешь с джоном

ГДЗ Английский язык 4 класс (часть 1) Афанасьева. UNIT 1. Step 1. Номер №2

Решение

ОТВЕТ
A.
You: What’s your name?
John: ( 1 ) My name is John Barker.
You: How old are you?
John: ( 2 ) I’m eleven.
You: Do you live in Leeds?
John: ( 3 ) No, I don’t. I live in London.
You: Do you go to school?
John: ( 4 ) Yes, I do.
You: Do you like your school?
John: ( 5 ) Yes, I do.
You: Do you have a lot of friends?
John: ( 6 ) Yes, I do. I have a lot of friends at school.
You: Do you have brothers or sisters?
John: ( 7 ) I have a sister. Her name is Sally.
You: Do you have pets?
John: ( 8 ) Yes, I do. I have two pets.
You: What are your pets?
John: ( 9 ) I have a dog and a cat.
B.
You: What’s your name?
Your friend: My name is Kate Ivanova.
You: How old are you?
Your friend: I’m ten.
You: Do you live in Moscow?
Your friend: No, I don’t. I live in St Petersburg.
You: Do you go to school?
Your friend: Yes, I do.
You: Do you like your school?
Your friend: Yes, I do.
You: Do you have a lot of friends?
Your friend: Yes, I do. I have a lot of friends at school.
You: Do you have brothers or sisters?
Your friend: I have a brother. His name is Daniel.
You: Do you have pets?
Your friend: Yes, I do. I have two pets.
You: What are your pets?
Your friend: I have two cats.

Перевод ответа
A.
Ты: Как тебя зовут?
Джон: ( 1 ) Меня зовут Джон Баркер.
Ты: Сколько тебе лет?
Джон: ( 2 ) Мне 11 лет.
Ты: Ты живешь в Лидс?
Джон: ( 3 ) Нет. Я живу в Лондоне.
Ты: Ты ходишь в школу?
Джон: ( 4 ) Да.
Ты: Тебе нравится твоя школа?
Джон: ( 5 ) Да.
Ты: У тебя много друзей?
Джон: ( 6 ) Да. У меня в школе много друзей.
Ты: У тебя есть браться или сестры?
Джон: ( 7 ) У меня есть сестра. Ее зовут Салли.
Ты: У тебя есть домашние животные?
Джон: ( 8 ) Да. У меня 2 питомца.
Ты: Какие домашние питомцы у тебя есть?
Джон: ( 9 ) У меня есть собака и кошка.
B.
Ты: Как тебя зовут?
Твой друг: Меня зовут Катя Иванова.
Ты: Сколько тебе лет?
Твой друг: Мне десять.
Ты: Ты живешь в Москве?
Твой друг: Нет. Я живу в Санкт−Петербурге.
Ты: Ты ходишь в школу?
Твой друг: Да.
Ты: Тебе нравится твоя школа?
Твой друг: Да.
Ты: У тебя много друзей?
Твой друг: Да. У меня много друзей в школе.
Ты: У тебя есть братья или сестры?
Твой друг: У меня есть брат. Его зовут Даниил.
Ты: У тебя есть домашние животные?
Твой друг: Да. У меня есть два питомца.
Ты: Какие у тебя домашние животные?
Твой друг: У меня есть две кошки.

Источник

ГДЗ по учебнику Rainbow English Часть 1 Афанасьева, Михеева за 4 класс

Страница 4

Упражнение 2.

Представь себе, что ты разговариваешь с Джоном. Что он ответит тебе, если ты задашь ему следующие вопросы? Проверь себя.

Представь себе что ты разговариваешь с джоном

Ваш браузер не поддерживает формат данного аудиофайла.

Упражнение 3.

Познакомься с новыми словами. Послушай и повтори новые слова, а также словосочетания и предложения с ними сначала за диктором, а затем прочитай их самостоятельно.

B.
cousin – cousins:

my cousins мои двоюродные братья (или сёстры)
her cousin её двоюродный брат (сестра)
Sally and Andy are my cousins. Салли и Энди – мои двоюродные сестра и брат.

daughter – daughters:
a big daughter большая дочь
a little daughter маленькая дочка
a good daughter хорошая дочь
four daughters четыре дочери
The family has two sons and three daughters. В семье два сына и три дочери.

film – films:
a good old film хороший старый фильм
a film about children фильм о детях
new video films новые видео фильмы

television – televisions (TV – TVs):
an old television старый телевизор
a new television новый телевизор
a colour television цветной телевизор
a black-and-white TV чёрно-белый телевизор
on TV по телевизору
What is on TV today? Что сегодня идёт по телевизору?
I have no television in my room. У меня нет телевизора в комнате.
This television is old but good. Этот телевизор старый, но хороший.

watch – watches:
watch videos смотреть видео
watch films смотреть фильмы
watch TV смотреть телевизор
Do they watch television in the evening? Они смотрят телевизор по вечерам?
I like to watch TV with my brother. Мне нравится смотреть телевизор с моим братом.

when:
When is your birthday? Когда твой день рождения?
When are the days short and the nights long? Когда дни короткие, а ночи длинные?

why:
Why are you happy today? Почему ты сегодня счастлив?
Why are his hands dirty? Почему его руки грязные?
Why is the ship in the port? Почему корабль в порту?

Ваш браузер не поддерживает формат данного аудиофайла.

Источник

Учебник Rainbow English 4 класс. Часть 1. Афанасьева, Михеева. Страница 4

2. А. Представь себе, что ты разговариваешь с Джоном. Что он ответит тебе, если ты задашь ему следующие вопросы? Проверь себя, (2).

Представь себе что ты разговариваешь с джоном

Ответ:

— What’s your name? — Как тебя зовут?
— My name is John Barker. — Меня зовут Джон Баркер.

— How old are you? — Сколько тебе лет?
— I’m eleven. — Мне одиннадцать.

— Do you live in Leeds? — Ты живёшь в Лидсе?
— No, I don’t. I live in London. — Нет. Я живу в Лондоне.

— Do you go to school? — Ты ходишь в школу?
— Yes, I do. — Да.

— Do you like your school? — Тебе нравится твоя школа?
— Yes, I do. — Да.

— Do you have a lot of friends? — У тебя много друзей?
— Yes, I do. I have a lot of friends at school. — Да. У меня есть много друзей в школе.

— Do you have a sister or a brother? — У тебя есть сестра или брат?
— I have a sister. Her name is Sally. — У меня есть сестра. Ее зовут Салли.

— Do you have pets? — У тебя есть домашние животные?
— Yes, I do. I have two pets. — Да. У меня есть два питомца.

— What are your pets? — Какие у тебя домашние животные?
— I have a dog and a cat. — У меня есть собака и кошка.

B. Поработайте в парах. Задайте друг другу те же самые вопросы и ответьте на них.

3. Познакомься с новыми словами. Послушай и повтори новые слова, а также словосочетания и предложения с ними сначала за диктором, (3), а затем прочитай их самостоятельно.

Представь себе что ты разговариваешь с джоном

Представь себе что ты разговариваешь с джоном

Источник

«Новый курс английского языка для российских школ» 5 класс. О.В. Афанасьева и И.В. Михеева

1. Л. Посмотри на картинки и скажи, что говорит Lena в каждой ситуации.
— Hello, Bob! How are you?
— I’m OK. Thank you.

— Bye-bye, Granny!
— See you.

— Hello, Mr Black.
— Hello.

— Hello, my name is Lena.
— Nice to meet you, Lena.

— What’s your name?
— My name is Willy.

— What is it?
— It’s a cat.
Б. Представь себе, что ты разговариваешь с девочкой по имени Lena. Как ты ответишь на ее реплики?
— How are you?
— I’m fine, thank you.

— What is it?
— It is a sheep.

— Nice to meet you!
— Nice to meet you too.

2. Скажи, что говорит Ed, глядя в бинокль.
1. It is not a star. It is a lamp. 2. It is not a bus. It is a car. 3. It is not a crab. It is a fish. 4. It is not a book. It is a box. 5. It is not a dog. It is a fox.

10. Напиши предложения из задания 9: посмотри на картинки и скажи, кого ты видишь и кто из ребят с кем разговаривает.
I see Mark and Dan. I see Lizzy and Bess. I see Kim and Len. I see Lena and Pete.

11. Выбери подписи для этих картинок и напиши их в правильном порядке.
1. Feed it. 2. Sleep well. 3. Sit! 4. Stand up! 5. Kiss Mum. 6. Be good.

3. Выбери нужную форму артикля для этих существительных.
1. К is an ant. 2. It is an egg. 3. It is a hand. 4. It is an arm. 5. I see a hen and an egg. 6. I see a hand and an arm. 7. I see a street and a park. 8. I see a mug and a cup.

7. Перепиши эти предложения, вставляя артикли а или аn.
1. I see an old book and a pen. 2. It is a red rose. 3. Is it an ant?
4. It is not an arm, it is a hand. 5. I see an egg and an egg-cup.

8. Напиши эти слова в 6 столбиков в соответствии с чтением гласных букв.
[ei] [ <] [i:] [e] [@u] [o]
make map Pete yes rose box
game hand be red bone clock
date sack see hen cold fox
cake ant stone spot
crane pot

9. Вернись к заданию 2 и напиши вопросы со словом or так, как ты их запомнил.
1. Is it a dog or a cat? 2. Is it a street or a park? 3. Is it a fox or a sheep?
4. is it a star or a lamp? 5. Is it a red dog or a black dog? 6. Is it a red book or a green book?
7. Is it a black bus or a red bus? 8. Is Tom sad or happy? 9. Is Bob happy or sad?
10. Is Ann little or big? 11. Is Wendy big or little?

1. Замени подчеркнутые слова местоимениями.
1) It is Queen Ann. She is old. She is a good queen. She is happy. She is not sad.
2) Meet Bill Clark. He is a cook. He is not old. He is a bad cook. He is not happy.

6. Прочитай предложения, вставив артикль а (аn).
I. I see an old map. 2. I see a big plate. 3. It is an egg. 4. It is an ant. 5.I see a hand and an arm.

8. Закончи предложения и запиши их.
1. Is Max big or little? 2. Is Rex a cat or a dog? 3. is Billy sad or happy?
4. Is Gwen little or big? 5. Is Molly a sheep or a pig? 6. Is Spotty black or green?

2. А. Посмотри на картинку и, используя слова в рамке, назови предметы, которые ты видишь.
I see а сир. I see a fish. I see a bone. I see a plate. I see an egg-cup. I see a rose.
I see a cake. I see an egg. I see a mug. I see a jug. I see a dish.
Б. Предметы на картинке очень разные. Давай опишем их. Не забудь употребить артикль а или аn.
1. I see an old cup. 2. I see a big jug. 3. I see a big dish. 4. I see an old plate. 5. I see an old mug. 7. I see a good egg. 8. I see a little egg-cup. 9. I see a big bone. 10. I see a little fish.

8. Выполни задание 2Б письменно: предметы на картинке очень разные. Давай опишем их. Не забудь употребить артикль а или аn.
1. I see an old cap. 2. I see a big jug. 3. I see a big dish. 4. I see an old plate. 5. I see an old mug.
6. I see a good cake. 7. I see a good egg. 8. I see a little egg-sup. 9. I see a big bone. 10. I see a little fish.

9. Разговаривая с новым знакомым, Тот хочет выяснить следующее: I) как его зовут, 2) откуда он родом, 3) как у него дела. Напиши вопросы мальчика в заданном порядке.
1. What’s your name? 2. Where are you from? 3. How are you?

10. Напиши названия этих городов, вставляя пропущенные буквы.
Madrid, Moscow, Paris, Rome, London.

4. Прочитай предложения, заполняя пропуски нужной формой глагола to be (am, is, are).
1. We are from Leeds. 2. I am from Rostov. 3. Tess is from Rome. She is not from London. 4. Mickey is from Hollywood. 5. We are from Moscow. 6. Ed is from London. He is not from Paris. 7. Hello! I am from Boston. 8. We are from Madrid. We are not from Rome.

5. Посмотри на картинки и скажи, где сей час находятся дети. Для этого тебе понадо бится предлог in — в.
1. Ken is in London. 2. Justin is in Leeds. 3. Ann is in Paris. 4. Ed is in Lvov. 5. Pete is in Moscow. 6. Lena is in Klin. 7. Alec is in Tver. 8. Nelly is in Rome. 9. Cely is in Madrid. 10. Betty is in Boston.

9. Маленький Pete не очень воспитан и часто показывает пальцем на то, что его интересует. Посмотри на картинки и вместо названий предметов, людей и животных напиши соответствующие им местоимения.
1. I 2. it 3. she 4. he 5. we 6. you 7. it

10. Перепиши предложения, вставляя нужные формы глагола to be (am, is, are).
1. It is a rose. It is red. 2. You are in Rome. 3. Pete is in Moscow. 4. Where are you from? 5. Where is Dolly from? 6. We arc in Moscow. 7. My name is Olga. I am from Moscow.

3. Ответь на вопросы.
1. No, it isn’t. Madrid is not in Africa.
2. No, it isn’t. Moscow is not in America.
3. Yes, it is. Florida is in America.
4. Yes, it is. Rome is in Italy.
5. Yes, it is. Glasgow is in Scotland.
6. No, it isn’t. Paris is not in Italy.
7. No, it isn’t. India is not in Africa.
8. No, it isn’t. Bristol is not in America.

5. Посмотри па карту и ответь па вопросы.
1. It is Florida. 2. It is Paris. 3. It is Africa. 4. It is India.

9. Посмотри на картинки. Прочитай тексты к ним. Запиши ответы на вопросы.
1) It is Rex. Rex is a dog. Yes, he is. Rex is red. Yes, he is. Rex is big. Rex is a good dog.
2) It is Spotty. Spotty is a sheep. Yes, it is. Spotty is black. Yes, it is. Spotty is big. It is good.

11. Найди 8 географических названий и напиши их.
Moscow, Scotland, Paris, Italy, Leeds, Africa, India, Rome.

10. Составь предложения из следующих словосочетаний и напиши их.
1. I see a red tulip and a black tulip.
2. Nick is a bad pupil and Tom is a good pupil.
3. Bob is not a good student, he is a bad student.

11. Напиши следующие предложения.
I see a sad student and a happy student. We see a red tulip and a black tulip. You see a bad pupil and a good pupil.

Источник

Семья. Знакомьтесь, Джон Баркер.

поурочная разработка по теме «Семья», УМК «Rainbow English», 4 КЛАСС

Просмотр содержимого документа
«Семья. Знакомьтесь, Джон Баркер.»

1. Прочитай, что говорит о себе мальчик по имени Джон Баркер (John Barker). А теперь послушай, что говорит о нём диктор, Audio1. Скажи, в чём диктор ошибается.

Представь себе что ты разговариваешь с джоном

2. А. Представь себе, что ты разговариваешь с Джоном. Что он ответит тебе, если ты задашь ему следующие вопросы? Проверь себя, audio 2.

You: What’s your name? John (1)_____________________

You: How old are you? John (2)_____________________

You: Do you live in Leeds? John (3)_____________________

You: Do you go to school? John (4)_____________________

You: Do you like your school? John (5)_____________________

You: Do you have a lot of friends? John (6)_____________________

You: Do you have a sister or a brother? John (7)_____________________

You: Do you have pets? John (8)_____________________

You: What are your pets? John (9)_____________________

3. Познакомься с новыми словами. Послушай и повтори новые слова, а также словосочетания и предложения с ними сначала за диктором,audio 3, а затем прочитай их самостоятельно.

cousin [ˈkʌzn] — двоюродный брат или сестра

television [ˈtɛlɪˌvɪʒən] (TV) — телевизор, телевидение

watch [wɒʧ] — смотреть, наблюдать

cousin — cousins: my cousins, her cousin. Sally and Andy are my cousins.

daughter — daughters: a big daughter, a little daughter, a good daughter, four daughters. The family has two sons and three daughters.

film — films: a good old film, a film about children, new video films.

television — televisions (TV — TVs): an old television, a new television, a colour television, a black-and-white TV, on TV. What is on TV today? I have no television in my room. This television is old but good.

watch — watches: watch videos, watch films, watch TV. Do they watch television in the evening? I like to watch TV with my brother.

when: When is your birthday? When are the days short and the nights long?

why: Why are you happy today? Why are his hands dirty? Why is the ship in the port?

4. Скажи, к каким категориям относятся слова в рамочке.

5. А. Прочитай текст про себя и скажи, как зовут дочку Маргарет и Ричарда Баркеров (Margaret and Richard Barker).

Meet John and His Family

Представь себе что ты разговариваешь с джоном

Hi! My name is John Barker. I live in London. I’m a pupil. I have a lot of friends at school. When we meet at school, we are happy. We love our school and our teachers. We read, write and count at school.

Представь себе что ты разговариваешь с джоном

My family is not very big: my mum, dad and my sister Sally. I have a cousin too. Her name is Mary. She is thirteen. Mary is not from London. She lives in Glasgow, Scotland. My father Richard is a doctor. My mother is a schoolteacher. Her name is Margaret.

In the evening, when we are in our house together, we like to watch films on television. I don’t know why but my mother likes old films. I don’t. I like new films about robots and films about animals.

Представь себе что ты разговариваешь с джоном

В. Прочитай текст «Meet John Barker and His Family» ещё раз за диктором, audio 4, и скажи, какие утверждения верны, какие нет, а о чём в тексте вообще не говорится.

1) John goes to school.

2) He goes to school on Tuesday and Thursday.

3) John has a sister and a cousin.

4) Margaret is a doctor.

5) Richard likes to watch old films on television.

6) Now Mary is in London.

6. Вспомни, что ты знаешь о Джоне Баркере, и закончи следующие предложения.

4) John has a mum, dad

7. Соедини картинки и подписи к ним.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *